اقتصاد

مدیر عامل WazirX توصیه می کند که در میان اختلاف مالکیت و پیامدهای هک، برداشت ها را انجام دهید

مدیر عامل WazirX توصیه می کند که در میان اختلاف مالکیت و پیامدهای هک، برداشت ها را انجام دهید

WazirX یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل نیشال شتی برخی از نگرانی های فزاینده در مورد عملیات و مالکیت صرافی را به دنبال هک 235 میلیون دلاری.

در پاسخ به سؤالات رسانه های اجتماعی، شتی فاش کرد که هنوز در حال اداره صرافی است. “از طرف [صاحبان] آنها تا زمانی که اختلاف حل شود.”

وقتی از شما خواسته شد جزئیاتی در مورد نحوه مدیریت معاملات و اینکه چگونه ممکن است برای صرافی معکوس کردن آنها، شتی به تعهدات محرمانه بودن اشاره کرد و اظهار داشت:

“به دلیل تعهدات محرمانه نمی‌توانم وارد جزئیات بیشتری شوم.”

اختلاف مالکیت

اختلاف مالکیت WazirX به طور مشخص از یک اختلاف بین صرافی و Binance، که پیشنهاد خرید را در سال 2019 آغاز کرد. جزئیات معامله در آن زمان به طور کامل فاش نشده بود. ، منجر به ابهام در مورد ساختار مالکیت شد.

در سال 2022، مدیر عامل سابق بایننس، چانگ‌پنگ ژائو ، اظهار داشت که صرافی هرگز خرید را تکمیل نکرده است. وزیرX و ادعا کرد که بایننس هیچ سهامی در Zanmai Labs ندارد.

اما، شتی مطمئن است که بایننس جنبه های عملیاتی کلیدی WazirX، مانند نام دامنه و سرورهای AWS آن را کنترل می کند، اگرچه بایننس مالکیت کامل پلتفرم را به چالش می کشد.

اختلاف مالکیت مداوم، همراه با چالش‌های ناشی از مسدود کردن دارایی‌ها و نگرانی‌های امنیتی، منجر به افزایش فشار بر WazirX برای شفاف‌سازی موقعیت خود و بازگرداندن اعتماد کاربران شده است.

توصیه‌هایی برای برداشت‌ها

WazirX اخیراً یک سیستم برداشت مرحله‌ای را معرفی کرده است. روپیه هند (INR)، به کاربران اجازه می دهد تا نیمی از حد موجودی INR 66٪ موجود خود را برداشت کنند. همچنین هزینه های برداشت را تا 60% کاهش داد.

علاوه بر این، وزیرX در اوایل این ماه یک طرح بازسازی را برای رسیدگی به پیامدهای هک اعلام کرد. با این حال، جزئیات این فرآیند همچنان نامشخص است، زیرا صرافی اخیراً اعلام کرده است که مشکلات توسط “احزاب خارجی.”

شتی گفت وزیرX به طور رسمی اطلاعات بیشتری در مورد این فرآیند هفته آینده ارائه خواهد کرد و به کاربران توصیه کرد فعلا وجوه خود را برداشت کنند.

>

او در توییتی نوشت:

“اولویت من قرار دادن مردم در اولویت است، هر چیز دیگری در رتبه دوم قرار دارد. من پیشنهاد می کنم INR خود را در حال حاضر پس بگیرید و آنها را روی پلت فرم نگه ندارید. بسته به نتیجه فرآیند بازسازی، همیشه می‌توانید آنها را بعداً دوباره واریز کنید.

شتی همچنین تصریح کرد که 33 درصد باقی‌مانده به دلیل «تجمع‌های عظیم INR» برای کاربران غیرقابل دسترس باقی مانده است. او همچنین گفت که جدول زمانی برای برداشت ارزهای دیجیتال در حال حاضر نامشخص است.

نقض

شتی توضیح داد که مسدود شدن دارایی بر بخشی از وجوه صرافی تأثیر می گذارد، مشکلی که به گفته او به سایر هندی ها نیز کشیده شده است. صرافی های کریپتو نیز. این موضوع به دنبال یک نقض امنیتی قابل توجه در ماه جولای رخ داد که منجر به ضرر 235 میلیون دلاری شد. ظاهراً این هک به بازیگران سایبری کره شمالی مرتبط بوده است.

این نفوذ یکی از کیف پول‌های چند امضایی وزیرX را هدف قرار داد که منجر به انتقال غیرمجاز وجوه به آدرسی غیرمجاز در لیست سفید شد. WazirX از آن زمان یک گزارش اولیه حادثه منتشر کرده و یک شکایت پلیس تنظیم کرده است.

گزارش صرافی دخیل امضاکنندگان WazirX و شریک مدیریت کیف پول آن، Liminal، در این رخنه می‌شوند. با این حال، Liminal این ادعاها را رد می کند و ادعا می کند که وزیرX به طور مستقل کیف پول در معرض خطر را قبل از وارد کردن آن به پلتفرم خود ایجاد کرده است.

در این مقاله ذکر شده است

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا